onsdag den 3. september 2014

Om en dag

Sidder blandt fremmede 
der ikke burde være det
en del af en mængde 
hvor jeg ikke hører til 
alligevel nyder jeg,
at sidde der 
blandt de fremmede 
og være en af dem, 
bare et øjeblik. 

Men lydende bliver højere 
stemmerne insisterende 
og jeg ved ikke hvad jeg skal sige
eller hvad jeg skal gøre eller 
hvad jeg skal svare på. 
Og de fremmede vil mere 
end bare at være dem selv -
de vil noget med mig, og jeg vil bare 
være mig. 

De vil ha' jeg bliver en del af dem 
en del af den mængde, 
jeg synes er så svær
så larmende og overfladisk 
og faretruende stor, og jeg sidder
der blandt nogle jeg egentlig burde kende.
Være lige som dem
uden egentlig at være det
bare et øjeblik. 

1 kommentar:

  1. det lyder faretruende bekendt! -uni-start, så mega angstprovokerende.

    SvarSlet