tirsdag den 15. april 2014

Noget om tanker inden søvn

Jeg ligger i midten af sengen. Måske en lille smule til venstre faktisk, men mere i midten end jeg har gjort længe. Til højre hænger en stjernelyskæde, hvis lys i virkeligheden er en tand for børneværelseagtigt. Eller også er det for julet. Noget er der i hvert fald galt.

Til vesntre er et tøjstativ, hængende fra loftet, med alt for meget tøj. Det burde blive sorteret. Hængt i farveorden, eller farvoritorden. Men når dagen først er  igang bliver det uvigtigt.

Ved siden af tøjstativet er en smuk lysekrone i loftet. Sådan én jeg vil beholde for altid.

Som jeg ligger her, næsten i midten af sengen, tænker jeg pludselig på S. Imorgen skal jeg se hende, og det er længe siden sidst. Det irriterer mig, jeg bliver sur på mig selv. Hvorfor er det så svært? Engang var det nemmere. Jeg elsker S' selskab.

Men sådan er det nu engang, når to travle verdener skal kobles sammen.

Eller i det mindste når én travl verden skal kobles sammen med en mindre travl.

Min øjne bliver tunge, og den varme dyne føles blød og god om mine bare ben. Så falder jeg i søvn.


2 kommentarer:

  1. Hej Julie

    Blev lige blog-nostalgisk i morges og faldt over denne i mine bogmærker
    Meget positivt overrasket over, at du var startet med at blogge igen,
    er vild med dit tankespind og din hverdagspoesi.

    blev helt inspireret til selv at starte igen i det små på en ny adresse
    www.femikicks.blogspot.com

    kig endelig forbi
    hilsner fra den tidligere addictionslut (der også er ved at blive voksen, ha)

    SvarSlet
  2. Hej Josephine. Dejligt at høre fra dig - eller hvad man nu siger. :)
    Glad for du kan lide det jeg skriver, og vil med glæde kigge forbi hos dig også.
    Tænker ofte på Addictionslut, så skønt du skriver lidt igen!

    Tanker herfra!
    Julie

    SvarSlet